چرا سمعک برای کاهش افسردگی خوب است؟

چرا سمعک برای کاهش افسردگی خوب است؟

چرا سمعک برای کاهش افسردگی خوب است؟

سمعک به ما کمک می کند بهتر بشنویم و احساس بهتری داشته باشیم

 

 تحقیقات انجام شده در  گذشته کاهش شنوایی را با افسردگی مرتبط کرده اند و جای تعجب نیست که چرا . وقتی شنیدن مشکل است، برقراری ارتباط دشوار تر  است .کاهش شنوایی می تواند منجر به انزوای اجتماعی و در نهایت افسردگی شود. اما تحقیق جدیدی انجام شده اسن نشان میدهد که چگونه استفاده از سمعک باعث کم شدن افسردگی در افراد دچار کم شنوایی شده است.

چگونه تحقیق  سمعک را با کاهش افسردگی مرتبط کرده است؟

محققان دانشگاه میشیگان حدود 115000 بزرگسال 66 ساله و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند که در همه آنها کم شنوایی تشخیص داده شده بود. هدف از این تحقیق این بود که مشخص شود برای کدام یک از افراد دچار کم شنوایی سمعک تجویز شده و برای کدام یک تجویز نشده است، و بعداً برای کدام یک از گروه ها افسردگی و زوال عقل تشخیص داده شده است.

 

نتایج: افرادی که ظرف سه سال پس از تشخیص کم شنوایی از سمعک استفاده کردند، نسبت به افرادی که سمعک استفاده نکردند، میزان افسردگی (علاوه بر فرکانس کمتر زوال عقل ) کمتر نشان داده اند .

 

سمعک می تواند به شما کمک کند که ارتباط خود را از دست ندهید.

به گفته مؤسسه ملی پیری (NIA)، ارتباط بیشتر با دنیای اطرافمان کلید کاهش تأثیر تنهایی و انزوا است، که هر دو از عوامل اصلی افسردگی هستند. و شنیدن بهتر برای اجتماعی ماندن ضروری است زیرا ارتباط را آسان‌تر می‌کند و به ما امکان می‌دهد زندگی فعال‌تری داشته باشیم

با کمک سمعک، می‌توانیم به راحتی در توصیه‌های NIA برای حفظ ارتباط و مبارزه با انزوای اجتماعی (و در نهایت افسردگی) شرکت کنیم:

  • با خانواده، دوستان و همسایگان - حضوری، آنلاین یا تلفنی در تماس باشید.
  • به فعالیت‌های جدید یا مورد علاقه خود بپیوندید تا با دیگرانی که علایق مشابهی دارند ملاقات کنید و از آن لذت ببرید.
  • برای کاهش استرس، بهبود خلق و خو و انرژی بخشی ورزش کنید. (آیا می دانستید سمعک به حفظ تعادل و راه رفتن نیز کمک می کند؟)
  • برای کمک به دیگران داوطلب شوید و با انجام آن 100 برابر احساس بهتری داشته باشید.

خوب بشنو و خوب باش - به یک متخصص شنوایی مراجعه کنید

با بالا رفتن سن، طبیعی است که زمان بیشتری برای تنهایی پیدا کنیم. اما، با آزمایش شنوایی و درمان هر گونه کم شنوایی که ممکن است داشته باشیم، می‌توانیم از تنهایی، انزوا، و در نهایت افسردگی در امان باشیم.

دیدگاه خود را بیان کنید


تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی و سمعک شکوه تجریش محفوظ است