گام به گام تا خرید سمعک

گام به گام تا خرید سمعک

گام به گام تا خرید سمعک

گام به گام تا خرید سمعک

 

مواردی که برای خرید سمعک باید آنها را بدانید.

 

خرید سمعک جدید یک تصمیم مهم با پتانسیل بالا بردن کیفیت زندگی شماست. هنگام آماده شدن برای خرید، این ملاحظات مهم را در نظر داشته باشید.

 

  1. یک متخصص شنوایی شناس (اودیولوژیست) پیدا کنید.

 

متخصصان سلامت شنوایی مختلفی وجود دارند که می توانند کم شنوایی شما را تشخیص داده و درمان کنند. به دنبال متخصص شنوایی با شرایط حرفه ای قوی - از جمله تحصیلات، تجربه، و شهرت خوب در جامعه باشید. به یاد داشته باشید که هنگام جستجوی ارائه دهنده، قیمت تنها سوال نیست. علاوه بر این، بهتر است بدانید که سمعک ها به همان اندازه که در تبلیغات ممکن است ببینید گران هستند.

 

  1. تحت یک ارزیابی کامل قرار بگیرید.

 

آزمایش و ارزیابی جامع شنوایی اولین قدم برای شناسایی کم شنوایی شما و یافتن راه حلی برای رفع مشکل شنوایی خاص شماست. ارزیابی شما باید شامل یک معاینه بصری، چندین نوع مختلف تست شنوایی، و یک برداشت از کانال گوش شما باشد تا مشخص شود که آیا شما نیاز به استفاده و خرید سمعک دارید. نتایج شما باید به وضوح توضیح داده شود تا به شما کمک کند بفهمید که آیا کم شنوایی دارید یا خیر، و اگر چنین است، چه نوع و چقدر شدید است. همچنین باید انواع صداهایی را شما نمیتوانید بشنوید را درک کنید.

 

  1. بودجه خود را به دقت در نظر بگیرید.

 

سمعک علاوه بر قیمت، دارای ارزش است. همانطور که تصمیم می گیرید چه چیزی را می توانید بپردازید، مطمئن شوید که مزایایی که آنها برای زندگی شما به ارمغان می آورند، در حال حاضر و برای سال های آینده در نظر گرفته اید. همانطور که سبک و سطح فناوری سمعک را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که دقیقاً درک دقیقی از قیمت سمعک خود دارید. راهنمای مقایسه را ببینید. شما باید یک قرارداد کتبی دریافت کنید که در آن هزینه‌های سمعک و همچنین خدمات حرفه‌ای که در خرید گنجانده شده است - مانند بازدیدهای بعدی برای آموزش و تنظیم دستگاه، مشخص شود.

 

  1. از اتصال مناسب اطمینان حاصل کنید.

 

وقتی سمعک های سفارشی را سفارش می دهید، با استفاده ازخمیر سیلیکونی از گوش شما قالب گرفته می شود. سپس این قالب را به لابراتور ها فرستاده می‌شوند.

 

این قالب گیرها معمولاً برای  شکل گوش شما کاملاً دقیق هستند، اما در موارد نادر این فرآیند نیاز به تکرار دارد. از آنجایی که سمعک در تمام طول روز استفاده می شود، با متخصص خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به خوبی متناسب هستند و احساس خوبی دارند تا بتوانید از مزایای کامل سمعک استفاده کنید. به ویژه اگر یک قالب گوش سفارشی ناراحت کننده است، یا اگر هنگام صحبت کردن یا جویدن سوت می زند، باید با متخصص شنوایی خود صحبت کنید.

 

  1. با متخصص خود پیگیری کنید.

 

حتماً قرار ملاقات های بعدی را با متخصص شنوایی خود داشته باشید تا او مطمئن شود که سمعک شما در هر شرایطی به بهترین شکل ممکن برای شما کار می کند. طبیعی است که نیاز به تنظیمات داشته باشید زیرا دوباره به شنیدن طیف کاملی از صداها عادت می کنید. سمعک‌های شما ممکن است در ابتدا برای کاربرانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند تنظیم شوند، با تنظیماتی که شما آماده هستید.

 

  1. در مورد لوازم جانبی و برنامه ها بپرسید.

 

امروزه اکثر سمعک‌ها دارای لوازم جانبی هستند که در محیط‌های چالش‌برانگیز مانند رستوران‌ها یا مکان‌های شلوغ گوش دادن را بهبود می‌بخشند یا می‌توانند تلویزیون را مستقیماً به سمعک شما اتصال دهند. آن‌ها همچنین با اپلیکیشن هایی همگام‌ سازی می‌شوند که به شما امکان می‌دهند تماس‌های تلفنی، موسیقی و فیلم‌ها را از تلفن هوشمندتان پخش کنید، سمعک‌هایتان را به راحتی کنترل کنید، سلامت جسمی و روانی‌تان را کنترل کنید و خیلی چیزهای دیگر.

 

  1. دوره سازگاری.

 

به یاد داشته باشید که کم شنوایی شما احتمالاً در طی چندین سال رخ داده است. سازگاری با استفاده از سمعک و شنیدن صداهای اطرافتان زمان می برد. مغز شما دوباره به شنیدن صداها عادت می کند، اما ممکن است در ابتدا خسته کننده باشد. به دوستان و اعضای خانواده خود بگویید که در حال تطبیق با سمعک های جدید هستید. همچنین ممکن است لازم باشد به آنها یادآوری کنید که دیگر نیازی به صحبت با صدای بلند ندارند.

 

  1. گارانتی خود را درک کنید.

 

متخصص شنوایی شما باید یک کپی از گارانتی را در اختیار شما قرار دهد و به وضوح توضیح دهند که چه مواردی شامل ضمانت می شود و چه مواردی را شامل نمی شود. همچنین ممکن است بتوانید یک گارانتی تمدید شده یا بیمه خسارت که پس از پایان گارانتی شما را پوشش می دهد.

 

  1. بهتر بشنوید و بهتر زندگی کنید!

 

افرادی که سمعک دریافت می کنند همیشه به ما می گویند: "کاش این کار را زودتر انجام می دادم" و "باورم نمی شود چقدر از دست رفته ام." به همین دلیل است که آخرین قدم این است که به پشت خود ضربه بزنید و از زندگی بهتری لذت ببرید.

دیدگاه خود را بیان کنید


تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی و سمعک شکوه تجریش محفوظ است